One week.

Jahopp. Nu sitter jag här. En vecka to go. Himlans vad jag tjatar om detta nu men det får ni faktiskt stå ut med.

Jag ska ju trots allt flytta och genomgå några ganska stora förändringar. Jag ska lämna det trygga nästet hemma och för första gången klara mig själv. Eller nästan i alla fall. Emse är ju med mig och vi har ju faktiskt varit hemmifrån en längre tid innan. Men det är inte riktigt samma sak. Nu ska jag ju lämna för att aldrig mer flytta tillbaka.

Dessutom ska jag göra mig av med min bil. Jag har haft bil sedan samma vecka jag fick mitt körkort för tre år sedan och alltid kunnat åka hur jag vill när jag vill. Det är en bittersweet känsla jag får när jag gör mig av med den nu i veckan. Friheten förvinner liksom lite samtidigt som en annan frihet inträder i form av att aldrgi behöva bry sig om räkningar och parkering.

Kanske börjar bli dags att packa färdigt och göra sig redo. Fast det är klart. Jag är redan redo. Jag har varit mentalt redo väldigt länge nu.

Ge mig nästa Söndag nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0