You gotta be kidding me!

You gotta be kidding me!

Okej. Dagens skämt!

Nicole har precis slutat jobba och ska åka till pappas jobb för att hämta massa stuff. Polisen vinkar in mig för en helt vanlig runtin koll. Japp, körkortet är bra, alla lampor funkar, och alkotestet går finfint.
Allt går great tills polisen kommer fram lutar sig ner och säger.. öhm.. det är körförbud på din bil..?

What?!

I april förra året köpte jag bilen jag har nu. Vad jag inte visste då var att bilen var avställd. Trots att vi ringde till vägverket flera gånger för att kolla fordonet så sa dom inget alls om att den var avställd. Denna innebär att jag i ett år har kört olagligt. Idag fick jag smällen och 1500 kronor i böte.

Men fuck you.. för faktum är att jag har tjänat på att åka olagligt. 1500 kronor är mycket pengar men det skulle kosta ca dubbelt om jag hade betalat allt i förtid.

Någon mer än jag som känner att det kanske var lite tur i oturen?

Till mina flicks: Bilen är nu påställd och vi tar den till Gbg precis som planerat. Dessutom åker Sara med och vi är full bil. Ta med sovsäck!


Kommentarer
Postat av: jonna

Nej men fan va sura pengar! Va handlade de om liksom...



Okidoki, gbg here we come! bara sovsäck eller typ..luftmadrass? de lät jobbigt haha. pussa

2009-03-19 @ 17:38:39
URL: http://jonelin.com
Postat av: emma

Ja lite tur o oturen faktiskt. Men sura pengar jaaa.



Japp sovsäck tar jag med. Kudde blir min jacka och madrass finns det ju redan på golvet. om det är en brottarhall?? planerat och klart. :D

2009-03-19 @ 21:20:10
URL: http://emsiiee.blogg.se/
Postat av: SOFIA

fasen va konstigt... att du flera gånger ringde men att de inte sa ngt... men som du säger.. lite tur i oturen...

2009-03-25 @ 13:26:24
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0