Va inte tyken!

Gaaaah!! Nu har jag suttit i nästan en timme i telefon med Tele2 kundtjänst. Mitt mobila bredband har lagt av till min minidator och såhär går mitt samtal med den tyknaste jävla bruden jag någonsing pratat med.

-Välkommen till kundtjänst. Du pratar med Sandra
-Hej! Jag har problem med mitt mobila bredband. Det vill inte koppla upp.
- Nehe okej. Jaha mm.. Har du testat att starta om datorn?
- Eh ja.. jag har inte kunnat komma in på internet sedan Lördags morgon på min mini pc.
-Jasså.. jaha.. mm okej. Vad är det för dator då?
- En mini pc. Linux.
- Vi stödjer inte Linux.
- Va?
- Har du Linux på din dator så kan jag inte göra något. det är antagligen din dator som stöter bort bredbandet
- va? Okej..? men det har ju funkat i ett år nu utan problem. Och jag har testat med en annan doingel i dotorn och den funkar ju..? Har det någon betydelse om jag sitter på Windows eller Linux?
- Nu är det såhär att jag kan inte göra något för du har Linux tyvärr.
-Fast jag är ju betalade kund och behöver få en ny dongel.. Det är INTE fel på min dator.
-Tyvärr. Testa i en annan dator då kanske. Tack och hej!

Dum i huvudet eller?! Jag satt med öppen mun i tre minuter så chokad var jag. Efter jag skrikit lite för mig själv tog jag mig mod att ringa igen. Efter att suttit i kö en kvart.. Här är samtal 2.

-Välkommen till kundtjänst du pratar med Daniel
-Hej. jag har problem med mitt internet.
- Okej.. jag ser att du har en annan dongel också. Gör så att du tar byter simkort och testar.
-Okej.. Jaa det funkar!?
- Jag misstänkte att det var fel på ditt simkort. Har fått några sånna samtal idag där simkorten krånglat. Jag skickar ett nytt på posten och du får det om 2 dagar ungefär! ha en bra dag!
- Åååååååååååh tack desamma!

Fuck you sandra och tacka gud för Daniel! Va det så jävla svårt för bruden att säga det från början? Synd hur en person kan dra ner ett helt företag. Som tur va fick jag ju prata med en vettig person tillslut..


Kommentarer
Postat av: Millaaa

men asså om du gör de på typ scrapblog elr photoshop? :)

2009-06-15 @ 16:32:16
URL: http://aannddeerrssoonn.blogg.se/
Postat av: Fia

hejsan nicole. tänkte bara skriva att din ring är på väg =) hoppas du har den hos dej imorn eller på onsdag.



kram / fia

2009-06-15 @ 16:42:07
URL: http://madebykissekattens.blogg.se/
Postat av: SHEER BLONDES

Hej!

På våran hemsida testar vi produkter och ger tips.



Ta gärna en titt & hoppas det är OK att vi lämnar en kommentar!



/Alicia & Tessie

SHEER BLONDES

2009-06-15 @ 16:49:09
URL: http://sheerblondes.se
Postat av: Millaaa

hahaha okej:P jag kan verkligen aldrig bli nöjd med min design... kram

2009-06-15 @ 17:18:29
URL: http://aannddeerrssoonn.blogg.se/
Postat av: emsepemse

men det är verkligen konstigt att dem arbetar på samma arbetsplats men dem säger helt olika saker, himla dåååååligt!!

2009-06-15 @ 19:20:55
URL: http://emsiiee.blogg.se/
Postat av: freja

skönt att det löste sig. kundtjänster är ju bland det drygaste man kan ha att göra med!

2009-06-16 @ 16:28:25
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0