Sydney

Sydney

Tiden gar fort! Var ett tag sedan jag skrev nu. Men vi har nu flygit till den stora kontinenten, Australien! Forsta dagen gick vi och kollade pa Opera huset saklart och Darling habour. Visst ar det vackert men det blir en konstig kansla att aka fran Asien till Australien. Paminner lite om Sthlm och det finns inte sa mycket att gora eftersom allt ar sjukt dyrt!
Men jag ska banne mej ha med mig ett par skor harifran! Underbart vackra ar dom! Gosh.

Vi bor just nu hos min pappas farbror som tar mycket val hand om oss. Vi far gratis boende och frukost hos dom. Ikvall ska vi tom grilla, ojoj! Himla lyxigt. det gor ju sa att vi kan gora lite saker i alla fall. typ Zoo och shopping.

De tre dagarna vi varit har (Idag ar nummer fyra) sa har vi gatt i gallerior, besokt The Rocks, Opera huset, hamnen, massa marknader, Zoo/Akvarium och akt tunnelbana! Det blir mycket tunnelbana eftersom vi bor i Fairfeild som ligger ca 5 mil utanfor Sydney.

Vi har planerat att stanna i Sydney ca en vecka till. Eftersom vi an sa lange inte kanner nagon jatte karlek till landet sa hinner vi nog se det vi vill se innan nasta vecka ar slut. Vi saknar ju stranden! Som sagt, det blir ju lite fel att aka till ett lite kallare vasterlanskt land efter en manad i Thailand. Men innan vi aker har vi lite saker att se. Tex, Blue mountains och Bondi Beach. Blir himla great!
See ya later!


Notera att vi inte har solpuder pa oss utan att vi ar sahar bruna!




Kommentarer
Postat av: Jonna

hey. e den där bilden min? förstår att det är lite skillnad mot thailand. och ja, köp skor! för det finns inte finare skor nånstanns i världen tror jag. hoppas resten blir bra! puss

2008-11-09 @ 20:55:54
URL: http://jonelin.blogg.se/
Postat av: Simon

se upp för hajar. :D

2008-11-10 @ 00:36:44
URL: http://simonyounan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0