Idag är sorgens dag.

Ja ni läste rätt. Idag är en dag som går enbart i sorgens tecken. Min bil, Pärlan.. dog nämligen idag 09:50

Det började som vilken vanlig måndag som helst. Nicole gjorde sig redo att åka till jobbet och var ovanligt pigg och glad för att vara måndag klockan 09:00. Jag tänker hela tiden att om jag åkt.. bara en minut senare så hade det här aldrig hänt.. då hade hon levt just nu.
 
Dåren som krockade med mig körde i ca 50 km i timmen, så det var inte jättesnabbt men det räckte för att trycka in höger däck till ungefär mitten av bilen. Höger dörr och höger framsida fick sig också en ganska bra smäll.
Hade det varit på sidan jag satt hade jag förmodligen legat på sjukan med brutna ben.
Det fanns inte en chans att man kunde köra med den så bärningsbil var på plats och lyfte undan henne.
Hon är för gammal för att laga och det är bättre att leta ny bil. Men precis som ens första kärlek så kommer man alltid ihåg sin första bil. Pärlan var min, och hon var finaste bilen i världen!
Rest In Peace PÄRLAN!!


Det räckte inte med det.. För när Gud jävlas med mig då jävlas han ordentligt..
Mina skor pajade såklart på jobbet idag också. Efter det var det öronhängernas tur (Jag menar, hur jävla ofta händer det att öronhängen går sönder?!) Och efter det så blev det panik på jobbet då kunder bara ramlade in och maten tog slut. Vilket aldrig får ske!
 
Det positiva med hela denna dagen är väl att jag lever och mår antar jag..?
Lite kul är det också att bloggen blivit en hel del snyggare. På tiden ja.
Och sist men inte minst.. Jag tänker faktiskt hoppa över min träningen idag, åka till macken, köpa godis och lägga mig framför tv.n. Där tänker jag stanna tills denna dagen är bortglömd!.

Farväl.

image171

Kommentarer
Postat av: emma

men gud nicole. herregud vilken tur du lever! ush har du inte ont nånstans eller nått? var korckade du? ja sörjer med dej. pärlan och du va som ett! jag tycker med du ska skippa träningen och vänta på en ny dag. eller så tränar du, när min dag var som din fast absolut inte lika dramatisk så träffade jag er och dagen blev genast mycket bättre. :D fast du träffar kanske inte nån när du springer. imon asien :D:D jippi.

2008-03-03 @ 18:37:03
Postat av: Jonna

Men manniska! Du gor mig orolig nar du sager att du har blivit pakord fattar du val! Hur mar du? Jag grater over parlan men du ar lite viktigare! Fan va ni ska halla pa nar jag inte ar hemma och haller koll pa er! Ni skrammer mig... Hoppas ni far tag i en bra resa idag! PUSS

2008-03-04 @ 05:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0