Sluta jobba.

Quit your dayjob..?

Idag har jag och mamma diskuterat lite om mitt jobb. Sanningen är den att jag trivs inte alls att jobba inom ett familjeföretag och speciellt inte där min pappa är chefen. Jag hatar dessutom allt som har med mat och restaurang att göra. (förutom när man ska äta det haha) Så som ni förstår så rent ut sagt.. avskyr jag det jobbet jag har just nu.

När vi åkte till frisören idag så läste jag en gammal Hennes tidning. En av rubrikerna var:  "DITT JOBB AVGÖR OM DU ÄR LYCKLIG.." aja.. sammanträffande tänkte jag.

På vägen hem stod det på en väg med graffiti " QUIT YOUR DAYJOB!"..

Tror ni på signs? Ska man lita på vad "gudarna" försöker säga och chansa.. eller tar man det säkra före det osäkra..? Det är frågan..



( Eftersom det bara är tre månader kvar tills jag iväg på lång resa så blir det nog att stanna på detta jobbet i 90 dagar till. Efter det blir det garanterat ett karriärsbyte!)

Kommentarer
Postat av: petrich - me gossip and fashion

haha, behöver du en större eller? mkt smink? ;D haha!

2008-06-27 @ 18:59:55
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: ellie

graffitin vid undergången vid bistro? ja har me sett sen å tänkt samma.. haha! hoppas du får en fin kväll älskling!

2008-06-27 @ 19:10:28
URL: http://bollisbellis.blogg.se/
Postat av: parschi

ett karriärsbyte tycker ja du gör rätt i. man lever ba en gång å då ska man syssla med de man tycker e kul... (för de mesta)



ja, den e la skön..

2008-06-27 @ 19:34:46
URL: http://parschi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0